Nowe obowiązki aptek internetowych24 stycznia 2017

shutterstock_104212649a

W dniu 10 stycznia br. weszła w życie ustawa o pozasądowym rozwiązywaniu sporów konsumenckich przez Internet. Jak donosi serwis Eapteki.info, zmiany wiążą się z szeregiem nowych obowiązków informacyjnych dla placówek handlowych prowadzących sprzedaż przez internet – w tym także dla aptek internetowych.

źródło:  Eapteki.info

15 lutego 2016 r. ruszyła unijna platforma internetowa (ODR – Online Dispute Resolution) pozwalająca na pozasądowe rozstrzyganie sportów konsumenckich. Zgodnie z rozporządzeniem Unii Europejskiej wszystkie podmioty prowadzące sprzedaż internetową już od 9 stycznia 2016 r. mają obowiązek poinformować swoich klientów o możliwości rozstrzygania sporów właśnie przez platformę ODR.

Informacja o ODR powinna być łatwo dostępna na stronie internetowej e-sklepu, nie precyzuje jednak, gdzie dokładnie powinna się znaleźć. Dotychczasowa praktyka pokazuje, że nowy obowiązek informacyjny można wypełnić na dwa sposoby. Pierwszy to zamieszczenie odpowiednich zapisów i linku do platformy w regulaminie e-apteki (w sytuacji, gdy jest on zamieszczony na stronie e-sklepu, a nie w pdf do pobrania), drugi to stworzenie nowej zakładki lub podstrony apteki internetowej ze wskazanymi informacjami o ODR. Inną opcją jest umieszczenie jej w zakładce (lub podstronie) podającej informacje o sposobach reklamacji lub możliwości odstąpienia od umowy.

Jednocześnie w ostatnich miesiącach zeszłego roku pojawiły się polskie przepisy w kwestii polubownego rozstrzygania sporów, dostosowujące polskie prawo do ustawodawstwa unijnego. Zmiany te wchodzą w życie 10 stycznia i dotyczą zarówno przedsiębiorców prowadzących sprzedaż stacjonarną, jak i internetową. System polubownego rozstrzygania sporów między przedsiębiorcą a konsumentem, będzie taki sam w całej Unii Europejskiej. Obejmie wszelkie zaistniałe na rynku spory, wynikające z umów sprzedaży towarów lub świadczenia usług.

Prześlij dalej