Letnie przekąski piknikowe19 sierpnia 2016

kuchnia_www

Letni piknik nie musi oznaczać kulinarnej rutyny. Może być wspaniałą okazją do wypróbowania zdrowych przekąsek, których przygotowanie nie zajmie więcej czasu niż zrobienie tradycyjnych kanapek.

Agata Opiela
coach zdrowia, specjalistka ds. żywienia, promotorka zdrowego stylu życia, slow life, naturalnych metod leczenia, współpracuje z portalem eGaga.pl

Czas odpoczynku może być zdrową uczta dla podniebienia, dlatego warto zatroszczyć się o to, co położymy na naszym kocu. Co więc zapakować do piknikowego kosza? Dla głodomorów ciekawą odskocznią od tradycyjnych kanapek będą tortille, najlepiej domowej roboty z dowolnym nadzieniem – warzywnym lub z pokrojonymi i obsmażonymi wcześniej kawałkami mięsa. Świetnie sprawdzą się tarty, zarówno ze słodkim, jak i słonym nadzieniem, cukiniowe roladki, szaszłyki warzywne czy jarmużowe chipsy. Jeżeli warunki na to pozwalają, można pokusić się o sałatki, które są proste w przygotowaniu i niezbyt problematyczne w transporcie. Wielką ich zaletą są duże możliwości kombinacji. Warto zrezygnować z niezdrowych przekąsek i zamiast chipsów czy ciastek przygotować coś naprawdę dobrego. Gdy chcesz, aby na pikniku pojawił się deser, pomyśl o muffinkach z sezonowymi owocami czy o owocowych szaszłykach. Zamiast kolorowych, gazowanych napojów do popicia wszystkich tych smakołyków można zrobić domową lemoniadę – gasi pragnienie, jest pyszna, łatwa w przygotowaniu i niedroga. Nie można też pominąć obowiązkowej pozycji piknikowego menu, czyli świeżych sezonowych owoców. Im więcej i różnorodniej, tym lepiej. Taki smaczny i zdrowy ekwipunek będzie dla wszystkich idealnym uświetnieniem czasu spędzonego razem na świeżym powietrzu.

Frittata szpinakowa z fasolką szparagową
Składniki: 1 kilogram świeżego szpinaku, 1 szklanka ugotowanej fasolki szparagowej, 6 dużych jaj, 4 łyżki startego parmezanu, 4 łyżki oliwy, 2 ząbki czosnku, 1 cebula, sól, pieprz
Przygotowanie: Ugotuj fasolkę, szpinak umyj i podduś na patelni z wyciśniętym przez praskę czosnkiem i drobno pokrojoną cebulą. W osobnej misce roztrzep jajka, dodaj parmezan, dopraw solą i pieprzem, wymieszaj. Pokrój odciśnięty szpinak z fasolką, dodaj do jajek i dobrze wymieszaj. Na dużej patelni rozgrzej oliwę i wlej powstałą masę. Poruszaj patelnią, żeby masa się równomiernie rozłożyła i smaż ok. 10-12 minut, aż spód się zetnie i zrumieni. Kiedy spód będzie rumiany, przyłóż na patelnię duży talerz i odwróć patelnię do góry dnem, by przełożyć frittatę na talerz. Następnie bardzo ostrożnie zsuń ją z powrotem na patelnię i smaż z drugiej strony. Podawaj na gorąco lub na zimno. W tej wersji najlepiej smakuje z sosem czosnkowym.

***

Świetna potrawa na piknik. Jej głównym składnikiem są jajka. Parmezan można zastąpić fetą lub kozim serem, a szpinak – cukinią, zielonym groszkiem lub ugotowanym brokułem.

Prześlij dalej