Pozycjonowanie apteki a kompetencje personelu13 lipca 2014

shutterstock_156731462

Jak pokazuje doświadczenie, najistotniejszym elementem każdej firmy są jej pracownicy.

autor: mgr farm. Maciej Karbowiak
prezes firmy doradczej „New Concept”, specjalista w zakresie zarządzania i trade marketingu na rynku farmaceutycznym

Z tą tezą nie da się dyskutować i każdy manager wie, że budując strategię firmy, budując jej pozycję, musimy wziąć pod uwagę potencjał i kompetencje naszych współpracowników. To oni są wizytówką naszej apteki i to dzięki nim osiągniemy sukces lub… poniesiemy porażkę. Dlaczego tak istotny jest personel i jego kompetencje? Bez aktywnego udziału naszych pracowników, bez wykorzystania ich kompetencji nie damy rady wprowadzić w życie żadnej strategii funkcjonowania na rynku, nawet tej najprostszej. Przykładem jest sytuacja z życia, w której na jednej ulicy, identycznej pod względem wartości lokalizacji, funkcjonują cztery apteki, ale tylko jedna z nich osiągnęła sukces i jest najczęściej wybierana przez pacjentów. Zaznaczę, że poziom asortymentowy i cenowy tych aptek jest praktycznie identyczny, natomiast w badaniu tajemniczego pacjenta okazało się, że wybór placówki przez pacjentów jest ściśle skorelowany z oceną kompetencji jej personelu. Konkludując wypowiedzi pacjentów i spostrzeżenia ankietera: „… bo Pani magister jest taka miła i zawsze dobrze doradzi, coś podpowie i poleci…”.

Czym więc są kompetencje? Są sumą wiedzy, umiejętności i talentów zgromadzonymi w mózgu człowieka. Są niezbędnym elementem do prawidłowego wykonywania pracy i realizacji powierzonych zadań. Jednakże, jak wiemy, nie ma ściśle określonych talentów. Każdy z nas ma inną mieszankę uzdolnień.

Prześlij dalej